«Σε ενάμιση χρόνο καταφέραμε και κάναμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 10 χρόνια». Αυτή η σημερινή δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή είναι και η μόνη που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Γιατί πράγματι μέσα σε ενάμιση χρόνο κατάφεραν να αποδιοργανώσουν σε τέτοιο βαθμό τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που το επιβατικό κοινό έφτασε στα όρια του. Γιατί πράγματι μέσα σε ενάμιση χρόνο κατάφεραν να μειώσουν δραματικά τον στόλο των λεωφορείων με αποτέλεσμα οι εικόνες σαρδελοποίησης των επιβατών να είναι καθημερινές. Γιατί πράγματι μέσα σε ενάμιση χρόνο έδωσαν τόσες «δουλειές» σε ιδιώτες, όσες δεν είχαν αναλάβει όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Ισχυρίζεται ο κύριος Καραμανλής ότι τα 300 νέα λεωφορεία με leasing που θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα από τον Απρίλιο θα έχουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, για να υπάρχει επαρκής αερισμός. Εύλογα λοιπόν θα αναρωτηθούν οι Θεσσαλονικείς γιατί αναγκάζονται να επιβιβάζονται και να στοιβάζονται εδώ και μήνες σε λεωφορεία όπου ο αερισμός είναι ανύπαρκτος. Κομπορρημονεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για το γεγονός πως η Ελλάδα θα είναι όπως λέει η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ. Την ίδια ώρα ωστόσο σπεύδει να διευκρινίσει ότι τα μηχανήματα αυτά δεν έχουν λάβει ακόμη πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς καθώς πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα τους.
Ισχυρίζεται ο κ. Καραμανλής, ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά δεν μας εξηγεί γιατί παραμένουν τότε παροπλισμένα στα αμαξοστάσια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκατοντάδες λεωφορεία με μικρές κυρίως βλάβες. Έρχονται αυτές οι δηλώσεις σε μία ημέρα που οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θρηνούν για το θάνατο δυο συναδέλφων τους από κορωνοϊό. Οι καταγγελίες των εργαζομένων για ελλιπή μέτρα προστασίας από την έναρξη της πανδημίας δεν συναντούν ευήκοα ώτα, με τη διοίκηση του Οργανισμού να δείχνει πως δεν αντιλαμβάνεται ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι από τις πιο βασικές εστίες διασποράς του ιού. Ειδικά τώρα που βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα έξαρση της πανδημίας είναι επιβεβλημένο όσο ποτέ να εφαρμοστεί το πλέγμα μέτρων προστασίας που έχουν καταθέσει οι εργαζόμενοι, για να περιοριστεί όσο είναι δυνατόν ο κίνδυνος της διασποράς στα λεωφορεία, στα αμαξοστάσια και σε όλους τους χώρους εργασίας