Αναμφίβολα αποτελεί θετική εξέλιξη ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ενταχθεί στο «χάρτη της κρουαζιέρας» και θα μπορεί να λειτουργήσει και ως home porting (να είναι λιμάνι βάσης για τα κρουαζιερόπλοια).
Τα προηγούμενα χρόνια η ελληνική πολιτεία εξοπλίστηκε με ένα σημαντικό θεσμικό εργαλείο, τη σύσταση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.
Ειδικά την περίοδο 2016-19 οι συντονισμένες προσπάθειες είχαν ως συνέπεια τη σύναψη πρωτοκόλλων συνεργασίας για την ενίσχυση της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο ενώ η χώρα αναδείχθηκε το 2019 ως ο “καλύτερος προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως”.
Δυστυχώς οι προσπάθειες αυτές δεν συνεχίστηκαν και σήμερα η χώρα στερείται ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου.
Επειδή η κρουαζιέρα είναι ένα σημαντικό όχημα για τον τουρισμό, με ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή και την οποία συνυπογράφουν 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ, ζητάμε να ενημερωθούμε από τους αρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Τουρισμού μεταξύ άλλων για το εάν υπάρχει σχέδιο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και για τα σχέδια για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου να προσελκύσει περισσότερα κρουαζιερόπλοια.