Άρθρο στο TheOpinion

Στα τέλη της δεκαετίας του 80, έκπληκτοι οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης αντίκρυζαν την λεγόμενη «τρύπα του Κούβελα» στο ύψος της ΔΕΘ, που υποτίθεται ήταν πρώτη απόπειρα κατασκευής του Μετρό από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, με χρηματοδότηση από τον FM100! Χρειάστηκε να ανατρέξω σε δημοσιεύματα της εποχής για να πείσω τον γιο μου ότι δεν τον τρολάρω όταν του ανέφερα τον παράδοξο τρόπο με τον οποίο εισέβαλε το Μετρό στη ζωή της πόλης.

Ωστόσο υπήρχε εκείνη την περίοδο η πεποίθηση πως η Θεσσαλονίκη πριν την έλευση του 21ου αιώνα θα είναι η πρώτη πόλη με μέσο σταθερής τροχιάς. Λάθος. Γιατί αυτά που ακολούθησαν δικαίωσαν τον χαρακτηρισμό «ανέκδοτο» για ένα έργο πνοής για την πόλη. Καθυστερήσεις, παλινωδίες, επαναλαμβανόμενα λάθη, σημάδεψαν την πορεία κατασκευής του Μετρό, με αποτέλεσμα το 2015 να έχει ολοκληρωθεί μόλις το 35% του έργου.

Η εικόνα όμως αυτή άλλαξε άρδην από το 2016, με τους ρυθμούς κατασκευής να επιταχύνονται σε όλα τα εργοτάξια και να τίθεται πλέον ως ρεαλιστικός στόχος η παράδοση του έργου το αργότερο μέχρι το 2021, σε όλο το μήκος εκτός από το σταθμό Βενιζέλου.

Όμως το χρονοδιάγραμμα αυτό έμελλε να μείνει στα χαρτιά, με ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη και των αρίστων του επιτελικού κράτους, που μέσα σε μία νύχτα άλλαξαν τα σχέδια για το σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, μεταθέτοντας την παράδοση του έργου για τον Απρίλιο του 2023.  

Είχαμε επισημάνει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2019 πως η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, θα προκαλέσει νέες μεγάλες καθυστερήσεις και εκτίναξη του προϋπολογισμού του έργου με τις αποζημιώσεις που θα απαιτήσει η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία.

Και φτάσαμε αισίως στο 2023 με τον Πρωθυπουργό να δηλώνει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το αργότερο στις αρχές του 2024, τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, να σπεύδει να τον διορθώσει λέγοντας πως θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2023, όσους εμπλέκονται με την κατασκευή να μην αποκλείουν και το 2025, και τους Θεσσαλονικείς να παρακολουθούν με οργή αυτή την φαρσοκωμωδία που φέρει την υπογραφή του Κυριάκου Μητσοτάκη.