Στην ομιλία μου στη Βουλή, ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δεν μπορούσα να μην αναφερθώ στις χθεσινές εικόνες ντροπής στη Νέα Σμύρνη, με την απρόκλητη αστυνομική βία σε βάρος πολιτών. Η αλαζονεία, η έπαρση και η οίηση οδηγούν πολλές φορές στον αυταρχισμό και παρεκτροπή από τις δημοκρατικές αξίες. Ειδικότερα για το νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τόνισα πως υπάρχουν κενά, ασάφειες και θέματα που δεν έχουν διευκρινιστεί. Με τον τρόπο αφήνουν μεγάλα περιθώρια για αναποτελεσματικότητα και επιβράδυνση των διαδικασιών και των λειτουργειών. Επισήμανα πως θα πρέπει να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των Δήμων, που είναι αποδυναμωμένοι και οικονομικά και στελεχιακά. Τα χρονικά περιθώρια που δίνονται για την κατάρτιση σχεδίων είναι ασαφή με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθούν πολύτιμοι πόροι από το ΕΣΠΑ, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος να δημιουργηθούν Δήμοι δύο ταχυτήτων. Προτείνουμε να θεσμοθετηθεί ένα παρατηρητήριο για να παρακολουθεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στο κομμάτι των μεταφορών πρέπει να επανεξεταστεί η διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 cc αρκεί να έχει περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσει από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής. Σπεύδουν να παραχωρήσουν τον έλεγχο των ΚΤΕΟ σε ιδιώτες, ως επόπτες, για να πραγματοποιούν επανέλεγχο στην πόρτα των ΚΤΕΟ όσων οχημάτων διήλθαν με επιτυχία. Ζητάμε να αποσυρθεί το τμήμα για τις μεταφορές, γιατί όπως έγινε φανερό και από τις τοποθετήσεις των φορέων, χρειάζεται μεγαλύτερη μελέτη και ουσιαστική διαβούλευση δεν μπορούσα να μην αναφερθώ στις χθεσινές εικόνες ντροπής στη Νέα Σμύρνη, με την απρόκλητη αστυνομική βία σε βάρος πολιτών. Η αλαζονεία, η έπαρση και η οίηση οδηγούν πολλές φορές στον αυταρχισμό και παρεκτροπή από τις δημοκρατικές αξίες. Ειδικότερα για το νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τόνισα πως υπάρχουν κενά, ασάφειες και θέματα που δεν έχουν διευκρινιστεί. Με τον τρόπο αφήνουν μεγάλα περιθώρια για αναποτελεσματικότητα και επιβράδυνση των διαδικασιών και των λειτουργειών. Επισήμανα πως θα πρέπει να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των Δήμων, που είναι αποδυναμωμένοι και οικονομικά και στελεχιακά. Τα χρονικά περιθώρια που δίνονται για την κατάρτιση σχεδίων είναι ασαφή με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθούν πολύτιμοι πόροι από το ΕΣΠΑ, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος να δημιουργηθούν Δήμοι δύο ταχυτήτων. Προτείνουμε να θεσμοθετηθεί ένα παρατηρητήριο για να παρακολουθεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στο κομμάτι των μεταφορών πρέπει να επανεξεταστεί η διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 cc αρκεί να έχει περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσει από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής. Σπεύδουν να παραχωρήσουν τον έλεγχο των ΚΤΕΟ σε ιδιώτες, ως επόπτες, για να πραγματοποιούν επανέλεγχο στην πόρτα των ΚΤΕΟ όσων οχημάτων διήλθαν με επιτυχία. Ζητάμε να αποσυρθεί το τμήμα για τις μεταφορές, γιατί όπως έγινε φανερό και από τις τοποθετήσεις των φορέων, χρειάζεται μεγαλύτερη μελέτη και ουσιαστική διαβούλευση.