Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι επιτέλους πραγματικότητα. Ένα πολύπαθο έργο που για να ολοκληρωθεί χρειάστηκε να περάσουν 19 χρόνια από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης κατασκευής και 32 χρόνια από τότε που υπεγράφη η πρώτη σύμβαση παραχώρησης!
Και δεν οφείλουν καμία συγνώμη για τον εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος παράδοσης ούτε η πόλη της Θεσσαλονίκης, ούτε οι πολίτες της, όπως υπονόησαν η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Συγνώμη οφείλουν να ζητήσουν από τους Θεσσαλονικείς όσοι με την αδράνεια τους οδήγησαν σε στασιμότητα τις εργασίες κατασκευής για σχεδόν μία δεκαετία μέχρι το 2015.
Συγνώμη οφείλουν όσοι προχώρησαν στην αλλαγή των σχεδίων για το σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, προκαλώντας νέα καθυστέρηση τριών ετών στην παράδοση του έργου.
Συγνώμη οφείλουν όσοι με τις επιλογές τους και τους χειρισμούς τους ανέχτηκαν το πάρτι με τα δεκάδες εκατομμύρια σε αποζημιώσεις και τις απευθείας αναθέσεις.
Το Μετρό είναι πλέον πραγματικότητα και η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του με ευθύνη απέναντι στο επιβατικό κοινό.
Παράλληλα οφείλουμε όλοι να εργαστούμε και να πιέσουμε για να μπει σε τροχιά και η επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη και προς το Αεροδρόμιο.
Υπενθυμίζουμε ότι το έργο ήταν ώριμο ήδη από το 2019 και μάλιστα είχε υπογραφεί και η σύμβαση για την έναρξη των πρόδρομων εργασιών το φθινόπωρο του 2019.
Ο προχωρημένος σχεδιασμός από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προέβλεπε την έναρξη των κατασκευαστικών έργων το 2021 και την ένταξη τους για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Όμως η ανεύθυνη κυβέρνηση Μητσοτάκη πάγωσε ουσιαστικά το έργο και μετά από πέντε χρόνια αδράνειας, τρεις εβδομάδες πριν από τις Ευρωεκλογές, ήρθε να υποσχεθεί επανέναρξη των διαδικασιών.
Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειαστούν άλλα 19 χρόνια για να δούμε την ολοκλήρωση ενός έργου τόσο σημαντικού για τη δυτική Θεσσαλονίκη.
Μαζί με τους πολίτες αυτής της πόλης θα διεκδικήσουμε, εντός και εκτός κοινοβουλίου, όλα όσα δικαιούται η Θεσσαλονίκη.