Προτείνουμε η Ανεξάρτητη Αρχή διερεύνησης ατυχημάτων να λογοδοτεί απευθείας στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλης, για να διασφαλίζεται από τον εναγκαλισμό με την εκάστοτε πολιτική ηγεσια του Υπουργείου Μεταφορών.
Σημαντικό ζητούμενο και η στελέχωση, ο αριθμός και ο τρόπος διορισμού των μελών της Αρχης αυτής. Ο διορισμός 5 στελεχών σε έναν τόσο σημαντικό φορέα πριν τις εκλογές μπορεί να δημιουργήσει ερωτήματα για τα κριτήρια επιλογής τους.
Με βάση το νομοσχέδιο, η χρηματοδότηση των ερευνητών θα γίνεται μεσω των αδιάθετων πόρων του Eurocontrol. Αυτό υπονομεύει την ανεξαρτησία της Αρχής αλλά και την αποτελεσματικότητά της, μιας και οι οικονομικοί της πόροι δεν θα είναι εξασφαλισμένοι.
Όπως γίνεται σε αναλογους φορείς του εξωτερικού, οι οδηγίες της Αρχής θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ισχύ επιβολης και να μην περιορίζεται σε μη δεσμευτικές συστάσεις
Το πλαίσιο ανεξαρτησίας αλλά και η αποτελεσματικότητά της θα ενισχυθεί περαιτέρω, εάν υπάρξει πρόνοια για μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό καθώς και κατάλληλους εργαστηριακούς χώρους και υποδομές.