Αντιμέτωπη με τα αδιέξοδα που η ίδια προκάλεσε, βρίσκεται η κυβέρνηση, με θύμα ωστόσο το επιβατικό κοινό. Η αδράνεια των Μητσοτάκη-Καραμανλή στην ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων της Αττικής, παρά τις αυξημένες ανάγκες λόγω πανδημίας, οδήγησαν τα υπουργεία Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Προστασίας του Πολίτη στη χορήγηση μιας ακόμα διετούς παράτασης στην κυκλοφορία γηρασμένων και ρυπογόνων οχημάτων, τα οποία υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είχαν ήδη αποσυρθεί.

Η εξέλιξη αυτή θα είχε αποφευχθεί αν δεν είχε ακυρωθεί από τη ΝΔ ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τα 750 σύγχρονα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία και δεν είχε απενταχθεί η προμήθεια 92 ακόμα οχημάτων από το ΠΕΠ-Αττικής. Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής φέρουν αποκλειστικά την ευθύνη της κατάστασης.

Αντί να ενισχύσουν ουσιαστικά τις αστικές συγκοινωνίες, ψάχνουν λύσεις για τους συνωστισμούς σε ακατάλληλα οχήματα και σε παραχώρηση μέρους του μεταφορικού έργου σε ιδιώτες. Η -επί 19 μήνες- καθυστέρηση δρομολόγησης νέου διαγωνισμού για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing και το «μπλόκο» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είναι χαρακτηριστικά της ανικανότητάς τους.