5/6/2020

Σύμφωνα με το Π.Δ 11/2014 «Κρίση Σωματικής Ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά» στο Γενικό Πίνακα Νοσημάτων και Βλαβών περιλαμβάνονται στους αριθμούς 349 και 350 οι διαταραχές της μάθησης με έναρξη στην παιδική ηλικία,

όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμία, με τη διάκριση σε αυτές που επιτρέπουν την προσαρμογή στο στρατιωτικό περιβάλλον (αρ. 349) και σε αυτές που δεν επιτρέπουν (αρ. 350).

Κατά τη διενέργεια όμως της ψυχομετρικής εξέτασης, τα μέλη των αρμόδιων Επιτροπών που εξετάζουν τους υποψηφίους για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές δεν προβαίνουν στην ανωτέρω διάκριση της προσαρμογής ή μη στο στρατιωτικό περιβάλλον, αλλά κρίνουν ακατάλληλο τον υποψήφιο μόνο από το γεγονός ότι έχει υποβληθεί σε προφορικές και όχι γραπτές εξετάσεις.

Επειδή με τις διατάξεις της ΥΑ Φ.253/155439/Β6 (ΦΕΚ Β’ 2544/30.12.2009) θεσπίζεται η δυνατότητα των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου, των οποίων η επίδοση στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις λόγω δυσλεξίας, να εξετάζονται προφορικά τόσο στις ενδοσχολικές εξετάσεις όσο και στις εξετάσεις, που διεξάγονται για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επειδή το άρθρο 21 παρ. 6 του Συντάγματος για την κρατική μέριμνα και την επαγγελματική ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε συνδυασμό με το άρθρο 25 παρ. 1 εδάφιο β΄ του Συντάγματος, επιβάλουν την υποχρέωση του κράτους να διευκολύνει την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση των ατομικών δικαιωμάτων των παραπάνω μαθητών.

Ερωτάται ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να είναι δυνατή η πρόσβαση στις στρατιωτικές σχολές σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που τους επιτρέπουν την προσαρμογή στο στρατιωτικό περιβάλλον.

Ακολουθεί το βίντεο συζήτησης της επ. ερώτησης: