03/02/2020
Η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων που προσπαθούν να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη είναι καθημερινή. Σήμερα ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί καθημερινά λιγότερα από 250 λεωφορεία και παρουσιάζει μείωση 55% στην επιβατική κίνηση την περίοδο 2012-2019.
Τα Δ.Σ. της ΟΣΕΘ Α.Ε. και του ΟΑΣΘ έχουν αποφασίσει την απευθείας ανάθεση, με σύναψη διετούς σύμβασης, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 25 περιαστικών γραμμών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), δηλαδή του 1/3 των λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούνται από τον Ο.Α.Σ.Θ. Τα ΚΤΕΛ θα λαμβάνουν ετησίως έως 18 εκατ. ευρώ συν το ΦΠΑ για την εκτέλεση των δρομολογίων των 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα δρομολογηθούν σε γραμμές εντός του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, στις οποίες δρομολογούνται κατά κύριο λόγω αρθρωτά λεωφορεία, ενώ στις περιαστικές δρομολογούνται δίθυρα και τρίθυρα απλά (μονά) λεωφορεία.
Επειδή η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ γίνεται με την αδιαφανή διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και όχι με την προκήρυξη διαγωνισμού σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία.
Επειδή με την επιδότηση των παραπάνω ποσών θα μπορούσε να αναταχθεί ο λεωφορειακός στόλος του ΟΑΣΘ και να αντικατασταθεί σημαντικό μέρος του με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, αντί να εκχωρηθεί μέρος του έργου του στα ΚΤΕΛ.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
Τι προτίθεται να πράξει ώστε να αναταχθεί και να εκσυγχρονιστεί ο λεωφορειακός στόλος του ΟΑΣΘ, χωρίς να χρειαστεί να εκχωρηθεί μέρος του συγκοινωνιακού του έργου στα ΚΤΕΛ και να βελτιωθεί η μετακίνηση των πολιτών εντός της πόλης;
Ακολουθεί το βίντεο συζήτησης της επ. ερώτησης: