Σύμφωνα με το από 5/10/2024 δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών υπάρχουν αμφιβολίες και ενστάσεις για το κατά πόσο οι συρμοί του μετρό στη Θεσσαλονίκη θα κινούνται με ασφάλεια κατά την εξαγγελθείσα παράδοσή του έργου στις 30 Νοεμβρίου, καθώς υπάρχει ασάφεια, αν πράγματι έχουν διενεργηθεί δοκιμαστικά δρομολόγια διάρκειας 18 μηνών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» κ. Κουρέτας σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό υποστήριξε, ότι η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό θα διαρκέσει 14 μήνες και όχι 18 αναιρώντας προηγούμενη δήλωση του πρώην προέδρου της «Ελληνικό Μετρό. Α.Ε» κ. Ταχιάου. Ο τελευταίος τον Μάιο του 2020 είχε μεταξύ άλλων επί λέξει δηλώσει στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ (Πρακτορείο 104,9 fm) ότι: «Ο πιο εύλογος χρόνος για τελειώσει το έργο με τις δοκιμές για να μπορέσει να δοθεί σε εμπορική λειτουργία είναι ο Απρίλιος του 2023…Για να γίνουν οι δοκιμές που διαρκούν 18 μήνες, με τους 11 να είναι πολύ κρίσιμοι (σ.σ για τεχνικούς λόγους) πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να ενσωματώσουν και τον σταθμό της Βενιζέλου».
Στο ίδιο δημοσίευμα τίθενται επίσης τα εξής ερωτήματα α) εάν προ δεκαπενθημέρου, περίπου, υπήρξε εκτροχιασμός βαγονιού κατά τα δοκιμαστικά δρομολόγια, με τη ζημιά να ανέρχεται σε 600.000 ευρώ περίπου και β) αν αληθεύει ότι καταγράφηκε και μετωπική σύγκρουση συρμών στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Επειδή το επιβατικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει, αν έχει δοκιμαστεί επαρκώς η ασφάλεια της κίνησης των συρμών και αν λειτουργούν χωρίς κανένα πρόβλημα, όλα τα συστήματα του μετρό, όπως του αυτόματου χειρισμού των συρμών, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών, και το σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς.
Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Πόσους μήνες θα διαρκέσει η δοκιμαστική λειτουργία του συνολικού στόλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης πριν την παράδοσή του στο επιβατικό κοινό και υπάρχουν πράγματι προβλήματα και ποια στη λειτουργία των παραπάνω συστημάτων του μετρό;