«Πράσινο φως» για τις καθυστερήσεις και για τις αποζημιώσεις της αναδόχου κοινοπραξίας, για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε το ίδιο το Δ.Σ. της «Αττικό Μετρό», όπως αποκάλυψε η Εφημερίδα των Συντακτών με επίσημο έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα.
Ουσιαστικά η «Αττικό Μετρό» ήδη από τις 12 Οκτωβρίου 2020, ανέλαβε την ευθύνη για τις καθυστερήσεις στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας το δρόμο στον εργολάβο να καταθέσει διαδοχικά αιτήματα αποζημιώσεων.
Γίνεται επίσης σαφές πως οι καθυστερήσεις των τελευταίων δύο ετών οφείλονται στην αλλαγή σχεδιασμού του έργου το 2019, προκειμένου να αποσπαστούν τα αρχαία από τη Βενιζέλου.
Αναδεικνύεται με αυτό τον τρόπο και το μεγάλο πλεονέκτημα της λύσης της παραμονής των αρχαίων στη θέση τους, καθώς εκτός από τη σωτηρία του μνημείου, επέτρεπε την ολοκλήρωση, παράδοση και λειτουργία των υπόλοιπων σταθμών του Μετρό.
Να σημειωθεί πως στις 23 Δεκεμβρίου 2021 η «Αττικό Μετρό» πλήρωσε στον ανάδοχο (Ακτωρ-Hitachi Rail-WEBUILD) 8 εκατομμύρια ευρώ για καθυστερήσεις ενώ η κοινοπραξία έχει υποβάλει και άλλα τέσσερα αιτήματα που δεν έχουν ακόμη εξεταστεί.