🔶Αποζημιώσεις ύψους 53 εκατομμυρίων ευρώ θα εισπράξει η κοινοπραξία κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΚΤΩΡ – Webuild – Hitachi Rail) για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, μετά από αποφάσεις της διαιτησίας, ενώ είχε προηγηθεί αποζημίωση ύψους 97 εκατ. ευρώ στην ίδια κοινοπραξία, που είχε εγκρίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηριζόμενη σε αποφάσεις των Διοικητικών Δικαστηρίων.
🔶Αιτία αυτών των αποζημιώσεων είναι το γεγονός πως αν κα η κατασκευάστρια εταιρεία ήταν σε φάση ολοκλήρωσης των έργων πολιτικού μηχανικού, οι δυσκολίες εντοπίζονταν στα ηλεκτρομηχανολογικά αφού οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση.
🔶Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης παραδόθηκε το 2024, ενώ εκτιμάται πως η επέκταση προς την Καλαμαριά θα καθυστερήσει, καθώς αναμένεται η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης με τον ανάδοχο, προκειμένου να συντονιστούν οι επιμέρους εργολαβίες.
🔶Με ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή και την οποία συνυπογράφουν 9 βουλευτές του ΣΥΡΙΖ-ΠΣ ερωτάται μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ποιο είναι το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων, που έχουν δοθεί στην κατασκευάστρια εταιρεία για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ποιες οι αιτίες για την καταβολή αυτών των αποζημιώσεων και ποιο είναι τελικά είναι το συνολικό κόστος της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης και πόση η απόκλιση από τον αρχικό προϋπολογισμό;