Αιχμηρή είναι η απάντηση του αναπληρωτή τομεάρχη Μεταφορών της ΚΟ και Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ , Χρήστου Γιαννούλη στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Ο τελευταίος με δηλώσεις του ανέφερε ότι: «θα τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023», προκαλώντας έντονες αντιδράσεις με τα λεγόμενα του.
Ο Χ. Γιαννούλης στη δήλωση του αναφέρεται στην περίπτωση των αρχαίων στο Σταθμό της Βενιζέλου, της προσφυγής των πολιτών στη δικαιοσύνη, τις εξελίξεις για τα έργα του Μετρό, την κατάσταση που επικρατεί με τον ΟΑΣΘ, αλλά και στους αυτοκινητόδρομους Θεσσαλονίκης Έδεσσας και Δράμας –Αμφίπολης που θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ.
Αναλυτικά όσα αναφέρει:
Οι επτά «μειοψηφικές δυνάμεις της οπισθοδρόμησης» που προσέφυγαν στο ΣτΕ για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό είναι ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟΑ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία και η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού. Επίσης οπισθοδρομική δύναμη είναι και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS ) που κατά τη Γενική του Συνέλευση τον περασμένο Δεκέμβριο ενέκρινε με συντριπτική πλειοψηφία (επί 691 ψήφων, 621 υπέρ, 58 αποχές, 4 κατά) ψήφισμα που είχαν υποβάλει η Ελληνική Εθνική Επιτροπή και η ομάδα της Ευρώπης (Europe Group) του ICOMOS, για την διατήρηση των αρχαιοτήτων.
Η απόφαση του ΣτΕ που επιτρέπει την απόσπαση και μεταφορά των αρχαίων σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες είναι οριακή καθώς εκδόθηκε με 13 ψήφους υπέρ και 12 κατά. Επομένως η απόφαση αυτή δεν στηρίζεται σε ευρεία συναίνεση και τούτο δείχνει ότι η ολομέλεια του σώματος διχάστηκε. Η δε προσφυγή στη δικαιοσύνη δεν έγινε από λόγους εκδίκησης και καθυστέρησης των έργων, όπως ισχυρίζεται ο Υπουργός αλλά γιατί συνιστά ενάσκηση νομίμου δικαιώματος όλων εκείνων των πολιτών, που αγωνιούν για την τύχη των αρχαίων και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης.
Μας ενημερώνει ο Υπουργός ότι τώρα θα τρέξουν να υλοποιήσουν το μετρό, όταν από τις εκλογές του 2019 μέχρι σήμερα, τα έργα προχώρησαν μόλις κατά 5%. Ας σημειωθεί ότι, τα προηγούμενα 4 χρόνια το έργο είχε προχωρήσει συνολικά κατά 42%. Και αν η καθυστέρηση οφείλετε στα αρχαία της Βενιζέλου και στη δικαστική προσφυγή στο ΣτΕ, γιατί σταμάτησε το έργο και στα υπόλοιπα εργοτάξια, όπως σε εκείνο της επέκτασης προς Καλαμαριά;
Μεγαλύτερη πρόοδο στη Θεσσαλονίκη βλέπει ο Υπουργός στο πεδίο των συγκοινωνιών αφού παρέλαβε 235 λεωφορεία τα οποία διπλασίασε εν μέσω πανδημίας. Ξεχνά όμως να διευκρινίσει ότι παρέλαβε 235 λεωφορεία του ΟΑΣΘ σε κυκλοφορία γιατί ήταν Ιούλιος του 2019, όπου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ελαττώνεται ο αριθμός των λεωφορείων που βρίσκονται σε κυκλοφορία. Η αλήθεια είναι ότι παρέλαβε 380 λεωφορεία, τα οποία ήταν περιουσία του ΟΑΣΘ και τα οποία σήμερα αφήνει να ρημάζουν χωρίς ανταλλακτικά και επισκευές. Αντ΄ αυτών προτίμησε να «διπλασιάσει» τον αριθμό των οχημάτων όχι βέβαια με την αγορά καινούργιων αλλά με την προμήθεια μεταχειρισμένων πολλών ετών, λεωφορείων με παράθυρα που δεν ανοίγουν (leasing), λεωφορείων των ΚΤΕΛ εντελώς ακατάλληλων για το κέντρο της πόλης. Σήμερα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που κυκλοφορούν στην πόλη είναι μόλις 180.
Για τους αυτοκινητόδρομους Θεσσαλονίκης Έδεσσας και Δράμας –Αμφίπολης που θα γίνουν με ΣΔΙΤ περιμένουμε να δούμε ποιο θα είναι το αντάλλαγμα για τους ιδιώτες, που θα αναλάβουν να συμπράξουν για την εκτέλεση των έργων, αφού όπως λέει ο Υπουργός δεσμεύεται να μην υπάρχουν διόδια».