Η πολιτική στόχευση που έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019 με το νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, είχε ένα έντονο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Δυστυχώς στους 20 μήνες που κυβερνά η ΝΔ, έχουν έρθει στη Βουλή νομοσχέδια, που «πριονίζουν» τις δικλείδες ασφαλείας για τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Στο νομοσχέδιο υπάρχουν κενά, ασάφειες και θέματα που δεν έχουν διευκρινιστεί. Με τον τρόπο αφήνουν μεγάλα περιθώρια για αναποτελεσματικότητα και επιβράδυνση των διαδικασιών και των λειτουργειών. Ειδικότερα θα πρέπει να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των Δήμων, που είναι αποδυναμωμένοι και οικονομικά και στελεχιακά. Τα χρονικά περιθώρια που δίνονται για την κατάρτιση σχεδίων είναι ασαφή με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθούν πολύτιμοι πόροι από το ΕΣΠΑ, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος να δημιουργηθούν Δήμοι δύο ταχυτήτων. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τον επιτελικό-συντονιστικό ρόλο που θα μπορούσαν να έχουν οι Περιφέρειες της χώρας. Για τη διαμόρφωση των σχεδίων θα πρέπει να υπάρξει μία κοινωνική διαβούλευση. Η ουσιαστική συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών είναι σε όλη την Ευρώπη βασικός όρος για τη λήψη αποφάσεων. Ζητάμε να αποσυρθεί το τμήμα για τις μεταφορές, γιατί όπως έγινε φανερό και από τις τοποθετήσεις των φορέων, χρειάζεται μεγαλύτερη μελέτη και ουσιαστική διαβούλευση. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ στη ψηφοφορία επί της αρχής, επιφυλάχθηκε.