Η επιτυχία της χώρας στην αντιμετώπιση του πρώτου κύματος της πανδημίας, έδωσε τη θέση της στην αδράνεια και τις λαθεμένες επιλογές της κυβέρνησης που ακολούθησαν, μετά την άρση του lockdown. Άνοιξε άναρχα η τουριστική περίοδος, υπήρξε ανοχή σε φαινόμενα συνωστισμού σε κοινωνικές εκδηλώσεις και συναθροίσεις, δεν διασφαλίστηκε η ασφαλής και ομαλή λειτουργία των σχολείων, δεν ελήφθη κανένα μέτρο για την αποφυγή συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες. Στην Αθήνα 170 λεωφορεία του ΟΑΣΑ και περίπου 100 τρόλεϊ παραμένουν παροπλισμένα στα συνεργεία και στα αμαξοστάσια των οργανισμών. Δεκάδες λεωφορεία παραμένουν ακινητοποιημένα και στη Θεσσαλονίκη λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Η κυβέρνηση με την πολιτική της στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών προετοιμάζει το χαλί της πλήρους ιδιωτικοποίησης.