Το συνέδριο της ΕΜΔΥΔΑΣ διεξάγεται σε μία κομβική περίοδο για τον τομέα των υποδομών, τα δημόσια έργα και το ρόλο που θα κληθούν να διαδραματίσουν οι μηχανικοί του δημοσίου.
Είναι σαφές πως ο τομέας των υποδομών σε περιόδους ύφεσης μπορεί να παίξει τον ρόλο του αμυντικού τείχους αλλά να αποτελέσει και την αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια ανάκαμψης.
Στην κατεύθυνση αυτή τα δημόσια έργα είναι προφανές ότι αποτελούν έργα υποδομής που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παραγωγικών δυνατοτήτων, στην αύξηση του εθνικού προϊόντος και θα έπρεπε να εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του λαού.
Η εκτέλεση αυτών των έργων θα ήταν αδύνατη χωρίς τους μηχανικούς του δημοσίου. Ωστόσο σήμερα η κυβέρνηση με τις πολιτικές που έχει υιοθετήσει οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του κλάδου για να καταστεί ευκολότερη η διείσδυση του ιδιωτικού τομέα στα δημόσια έργα με την μικρότερη οικονομική συμμετοχή αλλά με τα μεγαλύτερα κέρδη.
Την ίδια ώρα τα συναρμόδια υπουργεία κλείνουν τα μάτια στα δίκαια αιτήματα του κλάδου για μισθολογική αναβάθμιση, με τη θεσμοθέτηση του πρόσθετου κλιμακίου για τις πενταετείς σπουδές, με την αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους των εκτός έδρας μετακινήσεων, αποδίδοντας πλήρη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου.