Σε ιδιαίτερα δεινή θέση έχουν περιέλθει οι αυτοκινητιστές που ασχολούνται με τον τομέα των μεταφορών από την εκρηκτική άνοδο των καυσίμων το τελευταίο 10μηνο.
Είναι ενδεικτικό πως ενώ στις αρχές του 2021 τα καύσιμα αποτελούσαν το 45% του λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος, το ποσοστό σήμερα αγγίζει το 70% .
Οι μεταφορείς καλούνται να απορροφήσουν την αύξηση του κόστους πετρελαίου σε είδη και υπηρεσίες αφού η μετακύληση των αυξήσεων στους πελάτες των μεταφορέων είναι πρακτικά αδύνατη καθώς η αγορά αδυνατεί να ανταπεξέλθει.
Θα πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη πως η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών οδικών μεταφορών είναι μικρές καθώς στην Ελλάδα, που δεν μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία και δεν έχουν αποθεματικά για να καλύψουν τα αυξανόμενα ελλείμματα ταμειακών ροών.
Κατέθεσα ως αναφορά στα συναρμόδια υπουργεία την επιστολή της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) που έχει προτείνει την μείωση του ειδικού φόρου καυσίμου ή εναλλακτικά την εφαρμογή πλαφόν στην τιμή διάθεσης του πετρελαίου κίνησης στους επαγγελματίες μεταφορείς για να επανέλθει το κόστος της μεταφοράς σε βιώσιμα επίπεδα.