Για άλλη μία φορά οι ιδιοκτήτες- επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΧΙ, εξαιρέθηκαν και δεν εμπίπτουν στην απόφαση των Υπουργείου Οικονομικών για αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, για τον μήνα Απρίλιο 2021.
Ο κλάδος των επαγγελματιών- οδηγών ΤΑΧΙ καταγράφει σημαντικές ζημίες από την πρόσφατη υγειονομική κρίση, το ποσοστό που έχει λάβει επιστρεπτέες προκαταβολές είναι αρκετά μικρό και δεν ξεπερνάει το 15% ενώ την ίδια στιγμή εξαιρείται από την πλειοψηφία των επιδομάτων.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες-επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΧΙ, εκφράζουν έντονα την ανησυχία τους για τη λειτουργία ειδικών πλατφορμών, που επιτρέπουν τη μεταφορά επιβατών από μη επαγγελματίες, που εργάζονται περιστασιακά ως οδηγοί. Η γνωστότερη τέτοια πλατφόρμα με την επωνυμία Uber σταμάτησε τη λειτουργία της με την ψήφιση του ν. 4512/2018 αλλά έκτοτε φαίνεται να επαναλειτουργεί.
Με ερώτηση που κατέθεσα και την οποία συνυπογράφουν 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητάμε να ενημερωθούμε από τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών εάν:
1. Προτίθενται να ενισχύσουν τους επαγγελματίες- οδηγούς ΤΑΧΙ με την προσθήκη και αυτής της κατηγορίας στους προβλεπόμενους ΚΑΔ για την χορήγηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού;
2. Υπάρχει πρόβλεψη για τη δημιουργία ενός κανονιστικού πλαισίου για τις πλατφόρμες, τύπου uber, ούτως ώστε η λειτουργία τους να μην συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό;
Χρήστος Γιαννούλης
Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Αναπληρωτής Τομεάχρης Μεταφορών